Tihle do nemocnice nepatří

20. října 2017 v 17:05 |  PŘÍBĚHY ZE ŽIVOTA
Už jsem tady psala, ale jen okrajově, že moje maminka upadla a pro velké bolesti ji odvezli do nemocnice.

Pro ty, kteří neví, tak poznamenám, že mamince je 97 let, je opravdu dost nemocná, téměř nevidí, ale hlavu má v pořádku.

Byla odvezena do nemocnice v Plzni, kde ji vyšetřili, provedli RTG a naštěstí nic zlomeného neměla, ale byla řádně potlučená a to je dost bolestivé. Nemohla vůbec chodit, tak asi pobyt na lůžku byl namístě. Upadla ve čtvrtek v noci, ale myslela, že to přejde, proto si řekla o pomoc až v neděli.


V nemocnici ji paní doktorka opravdu řádně prohlédla, i když byla na chirurgii, tak měla celkovou prohlídku. Avšak když zjistili, že nemá nic zlomeného, nabídli jí převoz na doléčení do dalšího zařízení, které ji zajistili a ve středu ji převezli do soukromého doléčovacího zařízení při privátní nemocnici také v Plzni.


Přijetí na oddělení proběhlo v pořádku, maminka byla ráda, že se o ni postarají. Maminka má také velké potíže se zažíváním a vyprazdňováním, tak byla ráda, že nemusí nic dělat jako doma, i když je to třeba jen ohřev jídla, ale všechno bylo pro ni těžké.

Po týdnu ji přidělili rehabilitační sestru, která ji vlastně opět učila chodit. Maminka byla celkem spokojená, ale ne všechny sestry jsou na pacienty slušné a ochotné. Jsou prý tam na jedné směně dvě, které ji doslova nenáviděly, i když jim nic neudělala a maminka je vždy na všechny až moc slušná.

Už když mamince předevčírem řekla jedna "parchante", bylo to něco neodpustitelného.

Dnes mi říkala maminka, jak jí bylo včera večer špatně, že vůbec nejedla, ani nebrala prášky, jak jí bylo zle, prý myslela, že je to její poslední hodinka. Měla velkou třesavku a sestra jí řekla, že prý na ně hraje divadlo. Doktorka jí dala teploměr, sestra řekla, že je to dobrý. Taky jí brali krev. Dnes se maminka chtěla jako každý den posadit k obědu na posteli, jak to dělá každý den, ale sestra jí to nechtěla dovolit a když spustila nohy z postele a zamotala se, sestra jí DALA FACKU. Ano, čtete to správně. Její sousedka - pacientka na vedlejší posteli - jí řekla, že toto ještě nezažila, že je to hrozné!!!

Maminka se pochopitelně bála něco říct, protože by tam prý pak vůbec nevydržela.

S doktorkou je v telefonním spojení moje sestra, která jí volala, aby se zeptala, co vlastně s maminkou je. Dozvěděla se, že měla teplotu 37,8 st. a podle krve zjistí, co to je, vypadá prý to na nějaký zánět, ale to budou vědět až v pondělí a pak by event.. dostala antibiotika. Sestra doktorce neřekla všechno, jen to, že sestry jsou na maminku zlé a nic se jim nelíbí, ale nato prý doktorka neřekla ani slovo.

To si myslím, že už je vrchol! Ale peníze přidat chtějí určitě taky a za co? Proč takoví lidé lezou tam, kde je to nebaví a mlátí starou nemocnou babičku? Vzteky se klepu ještě teď a jsem moc zvědavá na pokračování. Pokud se bude situace opakovat, určitě to jen tak nenecháme.

Co na to říkáte vy?

Všechny zdraví smutná Ježurka
 

15 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Evina Evina | E-mail | 20. října 2017 v 17:35

Jsem v šoku.Běhá mi mráz po zádech :-) Nemocnice nemám ráda,ale to se ke mně nikdo tak otřesně nechoval.Co nás ještě čeká.Mojí mamce(brzy 94)řekla doktorka,že umírají mladší,tak co otravuje!!!
Ani nenapíši,že Ti přeji krásný večer.Já bych byla tak vytočená... :-! :-! :-!

2 Miloslava Miloslava | Web | 20. října 2017 v 17:46

Teda Libuško,to už by stálo za řešení teď a nečekat. Já ti napíši jedním slovem co jsou ty sestry-promiňte ostatní,ale říci to jinak nemohu,jsou to krávy...jsem vytočená,stálo by to za řešení. Oni nebudou staré???? Tak těm moc přeji jen to nejhorší. Ostaní si povíme v pondělí..pa :-!  :-!  :-!  [:tired:]

3 Jarka Jarka | Web | 20. října 2017 v 17:51

No to snad není pravda! Článek se mi četl opravdu špatně.
Takto starý člověk už je bezbranný jak malé dítě a laskavé jednání by mělo být samozřejmostí.
Nemám slov. To je teda vizitka soukromého doléčovacího zařízení. Jestli mají na internetu své stránky, tak bych to tam napsala jako varování...

4 Janka Janka | 20. října 2017 v 17:55

Mlátit starou nemocnou babičku?
Hodně ostrá obvinění jste tu napsala!
Divím se, že ji tam necháte a nevezmete si jí na opatrování domů.
Je to vaše maminka ne?
O vás pečují i vnoučata a syn s dcerou se o péči o vás přímo perou a vy maminku necháte bít?
Copak byste jí s manželem nemohli pomoci aby byla s vámi v takové velkolepé rodině, která vám denně je k ruce?
Jsem rozčílena též, dcera by měla mamince pomoci a ne ji nechat bít, pokud to tak skutečně bylo.
Váš bratr chodí do práce starat se nemůže, ale vy jste už doma, její věk je víc než požehnaný, dopřejte jí u sebe hezký konec stáří, děti a vnoučata vám to vráti ještě víc než dosud.
Ty vás bít nenechají.
Tedy doufejte.

5 Janka Janka | 20. října 2017 v 17:57

[3]: Nebude to soukromé.
Soukromé je kvalitně placené a ti si dokáží svých klientů vážit a né je týrat.
Zřejmě mylná informace!
Pokud by pacienty bili už by dávno nebyli soukromé, tomu věřte. ;-)

6 věrka věrka | 20. října 2017 v 18:19

No to je přímo sprostý, ta by zasloužila pořádnou přes hubu. Taky jí přeju jen toliko, co si zaslouží a aby to nebylo za dlouho, ale brzy. Určitě bych to taky tak nenechala, nebudu radit, ale nenechala bych to tak. Ty se ale koukej napřed uzdravit, sama potřebuješ nabrat sílu, ale skus tam zavolat a popovídat si s někým kdo má nějaké větší právo rozhodovat o sestrách. Přeji ti klidnější noc, určitě nebudeš moci spát, to je něco hroznýho.

7 Jitka Jitka | Web | 20. října 2017 v 18:57

[5]:Nevím jak dalece vidíte do problému se soukromým a státním zařízením. Já chodím k soukromé lékařce, nejsem tak stará jak Miluščina maminka, ale to, jak se ke mně chovala lékařka když jsem k ní přišla poprvé, bych nikomu nepřála.Měla jsem chuť prásknout dveřmi a víc se tam nevracet, ale bylo mně tak zle, že jsem to překousla.
Pokud ten stav přetrvá určitě to budu řešit. Bohužel starý člověk je na odpis a jistě to byla mladá sestra, která ví o životě houby. Ono se ji to jednou vrátí.

8 Eliss Eliss | Web | 20. října 2017 v 19:06

To snad není pravda, je mi to moc líto, nebude nejlepší dát maminku do jiného zařízení? :-(

9 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 20. října 2017 v 19:08

Tak to je fakt otřesné. Vůbec si nedokážu představit, že je takové chování vůči starým lidem možné. Určitě to tak nenechte, maminky je mi moc líto a jenom doufám, že se situace změní :-(  :-(

10 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 20. října 2017 v 19:22

Nezlob se, Libuško, pokud je to tak, jak píšeš, ani minutu bych nemlčela, nechala to prošetřit. Je to sprosté chování. Vím, že to mnohdy sestry nemají lehké, ale nadávat, ba dát případně facku, to je vrchol.Litovat nestačí, je třeba konat.

11 klavesnicetuka klavesnicetuka | Web | 20. října 2017 v 19:51

Tak to bych šla rovnou za ředitelem toho zařízení a na policii (napadení) a nevím ještě kam, jestli je to to zařízení zřizované krajem tak tam, to je hrůza a děs!!

12 svet-helgy svet-helgy | Web | 20. října 2017 v 20:01

Tohle je skutečně už případ pro policii, neuvěřitelne :-!

13 DžungaráčekChlupáček DžungaráčekChlupáček | Web | 20. října 2017 v 20:37

To je krutý a smutný :-( nechápu to, chudák Tvoje maminka :-( myslím,,że by bylo dobrý jít za primářem nebo policií, protože tohle už fakt není normální :-?

14 daniela daniela | E-mail | Web | 20. října 2017 v 23:32

Libuška, tak toto sa strašne zle číta a nieže trpí, čo maminka musí!!! Sme v hroznom srabe, že človek, ktorý pracuje v zdr. zariadení je odľud, necitlivý ..... kde sme sa to dostali??? Pokiaľ nemáme nikoho v nemocnici, ani si to neuvedomujeme, netýka sa nás to. Treba sa spýtať akože sestričky, čo dokáže niečo takéto urobiť, či by bola spokojná, keby sa to týkalo jej matky. A nechcem si predstaviť starého človeka bez rodiny v takom zariadení. Ten sa nemá ani komu zdôveriť a posťažovať. Vy to určite nenecháte tak, sťažujte sa.
Držím prsty, nech sa maminka odtiaľ čo najskôr dostane!

15 Erin Blood Moon Erin Blood Moon | Web | 21. října 2017 v 1:54

Já jsem po nemocnicích tři roky v kuse :-(

16 Kitty Kitty | E-mail | Web | 21. října 2017 v 7:32

Libu, promluvte si s někým z toho zařízení. Není jen fyzické uzdravování, ale zde bude víc trpět psychika. A ta dokáže člověka složit. Maminka se snaží, aspoň že o tom řekla. Není jen to jedno zařízení, asi nemocnice špatně zná tamní situaci. Ale bude dobré, když budou vědět, že jste ROZHODNĚ nespokojení s projevy péče v tom doléčováku. Nechte ji dát jinam a to rychle, starý nešťastný člověk to rychle vzdá :-(

17 Zdenka Zdenka | Web | 21. října 2017 v 8:03

To je teda vážně hrůza....ale já se u nás ničemu nedivím, co se týká zdravotnictví.....

18 MirekC MirekC | Web | 21. října 2017 v 10:35

Nahlásit policii, trvat na sepsání protokolu, dát to advokátovi a hnát to případně až k soudu. Takový šlendrián nesmíme strpět. A to ještě řvou o vyšší platy!!! Vyhodit a napsat do posudku.

19 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 21. října 2017 v 11:53

Takovým způsobem sestře nervy ujet nesmí to je naprosto nepřijatelné...

20 Intuice Intuice | E-mail | Web | 21. října 2017 v 13:15

Taky si myslím, že by se to mělo říci někam výše a řešit to. Dokud je tam i svědkyně pacientka, která vše slyšela, aby mohla dosvědčit.

21 Robka Robka | Web | 21. října 2017 v 13:20

Sestra dala mamince facku před další pacientkou, která leží vedle na posteli? Mohla by to ta pacientka dosvědčit? Pokud je to pravda, neváhala bych podat stížnost. Takto se zdravotnický personál chovat nesmí.

22 Věrka S. Věrka S. | E-mail | 21. října 2017 v 18:11

Libuško, to je ale hrůza, přece se takto nesmí chovat ke starým lidem! Je mi z toho hodně smutno a chápu tvoje rozhořčení, rozhodně bych byla pro důraznou stížnost, to jim nesmí procházet.

23 Vera z kladna Vera z kladna | E-mail | 21. října 2017 v 18:44

[5]:ze se nestydite takhke reagovat,, Libuska i jeji manzel maji sami velke zdravotni starosti za vase kruta slova by jste zaslouzila facku sama prominte😡

24 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 21. října 2017 v 18:53

[4]: Souhlasím s Verkou. Nevím, jak tento blog čtete,tak vězte, že Libuška je na tom zdravotně nedobře,takže vaše slova jsou opravdu neuvážená.

25 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 21. října 2017 v 18:54

Libuško, je to opravdu hrůza, jak s maminkou zacházejí, též se přikláním k tomu,aby jste to nenechali a ozvali se.

26 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 21. října 2017 v 23:10

Tak toto jsem snad radši ani neměla číst.. :( Je to něco šílenýho a podle reakce doktorky se zdá, že se asi nic jen tak měnit nebude. :( Určitě bych to nenechávala jen tak! Každopádně doufám, že se mamince udělá co nejdříve dobře - aby tam nemusela, chudinka, tak dlouho něco takového snášet!

27 Janka Janka | 22. října 2017 v 9:25

[23]: Nestydím se reagovat, děti se mají postarat o rodiče, nebo vy to tak necítíte? Nechala byste maminku fackovat jenom proto, že jste nemocná a nemůžete pomoci?
Taková jste dcera?
To se styďte vy a fackama šetřete, komentář je od vás dost neurvalý.
Děti jsou nemocné víc než rodiče a pomáhají, neznáte? Hanba pro vás! :-!
[24]:

28 Ježurka Ježurka | Web | 22. října 2017 v 14:34

[1]: Bohužel, je to tak. Staří lidé už se moc nepočítají.
[2]:[6]:[7]:[8]:[9]:[10]:[11]:[12]:[14]:[16]:[18]:[20]:[21]:[22]:[25]:[26]: Děkuji vám všem, že máte takový názor na situaci, to my také, ale pokud jste četli celý můj příspěvek tak víte, že sestra mluvila s doktorkou maminky a částečně ji informovala o tom, že jsou na ni sestry zlé. Doktorka k tomu nic neřekla, ale ta se zdá být opravdu hodná. Na doléčení moc zařízení není a je v nich málo míst a přesto se dostala sem. Je to privátní nemocnice, tak jsme takové jednání nečekali. Bohužel, maminka teď musí být pod lékařským dohledem. Uvidíme, co dál, taky jsme z toho špatní. Maminka se bojí, že by mohlo být hůř.
[3]:[5]: Bohužel, je to soukromé, má to už v názvu PRIVAMED Plzeň.
[4]: Bohužel, nevidíte věci, které jsou v pozadí toho všeho. Mně je 76 let a manželovi 85 let a opravdu máme co dělat sami se sebou, mne denně jezdí ošetřovat sestry z Domácí péče, nejsem po těžké operaci ještě vůbec všeho schopná a ještě jedna operace mne čeká. Manžel na tom není taky moc dobře a tak se snažíme a děkujeme za to, že jsme zatím oba dva. Maminka bydlí u Kralovic, sestra v Brně a my v Litvínově. Auto žádná nemáme, bratr je o 14 let mladší, ale ještě pracuje. Navíc teď je maminka pod lékařským dozorem, bere atb a to by nikdo nemohl. Jsou tady ještě další problémy,  o kterých nechci a ani nemohu psát. Tak to jen tolik na vysvětlení. Věřte, že máme maminku rádi a moc nás mrzí, že jí nemůžeme pomoci.

29 Michaela Michaela | E-mail | Web | 22. října 2017 v 16:48

Trhá mi srdce, když tohle čtu. Jsem zdravotní sestra. Nikdy, nikdy jsem neviděla, aby se některá z kolegyň chovala neurvale ke starouškům. Já sama jsem si na místě seniora vždycky představila svoji babičku a tak jsem se k nim chovala. Pokud existují takové hyeny jaké popisujete v článku ať je někdo odhalí a vyhodí je ze zdravotnictví. Dělají nám ostudu. Díky bohu nám pacienti říkají jak moc dobře jim u nás na oddělení bylo. Vaší mamince vzkažte, ať je brzo fit.

30 Janka Janka | 22. října 2017 v 18:47

[28]: Nemoci pomoci vlastní mamince
musí být strašné, zvláště pro svědomí.
Máte štěstí, že vám děti a vnoučata pomáhat mohou,neb kdyby taky nemohli a byli na tom jako vy, teprve byste pochopila,jak jsem svůj komentář myslela.
Rozhodně nebyl myšlen zle.
Jen, že děti by měli své rodiče dochovat, nic víc, zvláště když je jim ubližováno tak, jak jste drasticky popsala.
Ani vaše děti by vás nenechali bít, ani vaše vnoučata, i kdyby měli věk a nemoce.
I mamince by se mělo od vás dětí dostat takové péče, jako máte od svých děti vy.

31 Jiřina Jiřina | 22. října 2017 v 19:29

Aha, takže vy jste 3 sourozenci a taková rozvětvená rodina se nedokáže postarat o jednu starou maminku? Třeba na střídačku? Ovšem všichni z velmi vážných důvodů...!
To je teda velice smutné, ještě mnohem smutnější,
než chování oné zdravotní sestry.
Naprosto souhlasím s tím, co napsala Janka.
A teď klidně do mně!

32 Janka Janka | 22. října 2017 v 20:38

[31]: Jste statečná žena, že se nebojíte říct svůj názor!
Já ho jen opatrně naznačila a Věra z Kladna mi dala facku [23]:
a paní Zdeňka napsala, že jsou má slova neuvážená.[24]:
I já si myslím, že tak velikánská rodina, která autorku tohoto blogu nosí na rukou, by mohla pomoci i své prababičce, pokud vlastní 3 děti nemohou.
Děkuji paní Jiřino, že jste se nebála svůj názor sem napsat.

33 Jiřina Jiřina | 22. října 2017 v 21:40

Děkuji paní Janko za milá slova, je mi té babičky velice líto. Měla by dožít v klidu a ne ve strachu. Nevím, proč by clověk nemohl napsat slušně svůj názor i když se liší od názoru ostaních? A vyhrožovat za jiný názor fackou je už úplný fanatismus. To je šokující, jak se do vás pustily 23 a 24.
Děkuji vám, že jste napsala svůj názor jako první proti všem.

34 Jana Jana | 23. října 2017 v 19:57

Taky si myslím , že když Ježurka má tak skvělou vzorovou rodinu jak často zdůraznuje, že by  neměli  nechat svou babičku nechat ve špitálu mlátit personálem ! :-?

35 Aliwien Aliwien | E-mail | Web | 23. října 2017 v 20:08

Libuško, v té nemocnici, o které píšeš, jsem byla před dvěma roky taky. Můžu potvrdit, že chování některé sestry bylo přinejmenším zvláštní, to říkám slušně. Facku jsem ale nedostala, to už je vrchol. Tehdy jsem to řešila se svou ošetřující lékařkou. Dotyčná sestra asi moc pochválená nebyla a mně to pak dávala sežrat. Ale na druhou stranu tam pracovala řada slušných a obětavých lidí. Mamince držím palce, aby byla v pořádku a nemusela tam být dlouho.

36 Lenka Lenka | E-mail | 24. října 2017 v 0:16

Tak za prvé bych chtěla napsat, ze pokud se rodina, v tomto případě rozvětvená rodina, nedokáže postarat o svou starou a nemocnou maminku, babičku....mohou se jen a jen stydět oni a nikoliv ti, kterým to nepřijde v pořádku a svůj názor napíšou slušně do diskuze.
A za druhé, pokud má někdo potřebu veřejně psát i o velmi osobních a soukromých věcech, musí také počítat s tím, že čtenářky budou nejen klan nesoudnych bojovnic, které slovně zfackují každého s jiným než obdivným názorem, ale také ty které napíšou názor odlišný.
A tak to, nejen ve virtuálním světě, chodí. A i když vás bude od facek bolet ruka i klávesnice, nic s tím neuděláte. :-)

37 Jiřina Jiřina | 24. října 2017 v 0:55

Naprostý souhlas!!! Nechat bydlet 97 letou osobu samotnout a navštěvovat ji jednou za čtvrt roku je naprostá nehoráznost. Za to by se slušný člověk měl stydět.

38 Ivana Ivana | 24. října 2017 v 6:55

[37]:Přesně tak. Navíc nikdo tady neříká, že se o maminku a vše kolem ní musí starat přímo Libuška. Ale jak píše Lenka, je to na pováženou, že 97 letá paní, která má tak velkou rodinu, bydlí daleko od všech a sama. To, že oni chodí do práce nebo do školy, není žádná omluva. Já se ani nedivím, že si ta maminka v nemocnici bojí znepřátelit sestry, protože je jí jistě jasné, že nemůže bydlet sama donekonečna a nic jiného, než nemocnice nebo nějaký ústav pro dlouhodobě nemocné, jí nečeká.

39 Ježurka Ježurka | Web | 24. října 2017 v 7:44

[37]:[38]: Maminka nebydlí sama, ale u bratra v domě.

40 Ivana Ivana | 24. října 2017 v 8:35

[39]: To je dost zásadní informace. V tom případě nechápu, proč řeší vaše rodina facku a hnusné chování telefonováním do nemocnice až z Brna, když z Kralovic do PRIVAMEDu v Plzni je to cca 35 km.

41 Ivana Ivana | 24. října 2017 v 8:41

[39]: Už dávno tam měl bratr dojet a řešit to osobně.

42 Jana Jana | 24. října 2017 v 10:47

Stejně je to ale hnus at je to kdo je to, čí je to babička nebo ne, ale je to stará, slepá žena, co už něco zakusila a když si vybavím že tam je na starý kolena někam přendána a chudák neví co s ní bude, leží a nějaká svině jí tam mlátí.. Já nevím jestli to na nás taky čeká? O_O

43 Hanka Hanka | 24. října 2017 v 10:49

Dobrý den, sleduji tady to psaní a dovolím si přidat i svůj názor. Za prvé velmi hodnotím Libušku za to, že to tady napsala. A pokud požádala jiné, tedy čtenáře blogu o názor, tak tady ty názory jsou. Myslím, že se dalo čekat, že názory budou různé - a to je podle mého jen dobře. Ovšem, psát tady o nějakém fackování, to se nezlobte, to je jak příběh ze šatny základní školy. Nestačí přece napsat jen - chudák, to je mi líto, ale navrhnout také řešení.
Je jasné, že "kvalita" rodiny se pozná hlavně tehdy, když se někomu z rodiny něco stane nebo zestárne a je třeba se o něj postarat. Ano, podle svých zkušeností z okolí vidím, do toho se nikomu moc nechce. Protože je to náročné nejen časově, ten "pečovatel" musí být k dispozici vlastně ve dne v noci, ale i psychicky. Proto si takhle na dálku cením Libuščina bratra, že má (patrně už několik let) starou maminku ve svém domě. Není to jednoduché nejen z hlediska pomoci, ale i ty střídající se nálady hodně starých lidí jsou tlakem na psychiku. Proto je dobré, aby se někdo vystřídal. Nejde jen o návštěvu, ale jak vidno, i sebevíc rozvětvená rodina váhá, co s tím ... Jistě, každý má vážný důvod, proč to nemůže udělat. Je to jistě každého věc, ale proto jsou různé pečovatelské domy, penziony, domovy důchodců ...
Pak tady dost lidí psalo o tom, stěžovat si na sestru, nebo podniknout rázná opatření. Jistě, to by zasloužila, ovšem, pokud se to fakt stalo tak, jak to ta stará paní řekla. Nechci urazit, v žádném případě, ale nemuselo to být až tak do puntíku. Jak znám nebo slyším o hodně starých lidech, často dost mění skutečnosti, já vím, Libuška psala, že maminka má dobrou hlavu. Jenže moc nevidí a možná by ani nedokázala v cizím nemocničním prostředí přesně určit, která sestra se k ní takhle chovala. A spoléhat se na svědectví ženy z vedlejšího lůžka? Nevěřím tomu a po zkušenostech, které mám, asi by do toho nešla. Takže dát to právníkovi, to podle mne je zbytečné, sestra se sama nepřizná a takové věci se těžko dokazují. Navíc ta paní ve svém věku už bude stále potřebovat zdravotnickou péči a to by situaci jen zkomplikovalo. Takže vidím jediné řešení - nechat tam maminku pokud to stav vyžaduje a pak - vzít ji domů, ovšem, nemusí to být jen k bratrovi, je tady víc možností. Bohužel, nebo spíš bohudík, stále platí, že děti by se měly postarat o své rodiče. :-)

44 Ivana Ivana | 24. října 2017 v 12:51

[43]:Moc hezky jste to shrnula. Máte pravdu i v tom, že by se nejspíš nakonec nedalo nijak dokázat, že chování sestry k mamince nebylo košer a teoreticky je možné, že šlo třeba i o nějaké nedorozumění. Ale i v takovém případě více zapůsobí osobní rozhovor někoho z rodiny s ošetřující lékařkou než jakékoliv jednání po telefonu. V PRIVAMEDu leží mnoho starých lidí dlouhodobě - ne-li doživotně - a jsou na péči zdravotnického personálu samozřejmě plně závislí. Nechci sahat sestrám na takovémto oddělení do svědomí, ale určitě si nervozní a přepracovaná sestra méně "dovolí" k pacientům, u kterých vidí časté návštěvy rodinných příslušníků a jejich zájem o babičku nebo dědečka, než k pacientovi, o kterého projevuje rodina zájem pouze formálně. Tím se nechci dotknout Libuščiny rodiny, myslím to všeobecně.

45 Hanka Hanka | E-mail | 24. října 2017 v 15:46

Dobrý den,
být Vaší rodinou, nechám maminku převézt do jiného zařízení v Plzni, neboť Privamed není hodnocen vůbec kladně. Například LDN v bývalé Vojenské nemocnici je úplně o něčem jiném,o té slyšíte jen samou chválu.

46 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 24. října 2017 v 15:54

Libušku, jsem v šoku. Doufám, že maminka je již v jiné péči. Nemohu uvěřit, že se něco takového děje, já bych to tak nenechala.

47 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 24. října 2017 v 17:10

Přečetla jsem komentáře a nestačila zírat. Každopádně jsou to různé reakce nás návštěvníků tvého blogu Libuško.Já tvůj blog znám a tak vše posuzuji jinak než ti, kteří sem přijdou náhodně.Každopádně ti každý sdělil svůj názor.Každý má jiný názor a možnosti jak takovou situaci řešit.Ty buď pokud možno v klidu, bratr se sestrou určitě řešení najdou.Já sama mám zkušenosti co se péče stran sester i lékařů týká různorodá, občas také my pacienti nejsme vstřícní. Na druhé straně je to stejné, vím, že by to tak být nemělo,ale stává se.
Libuško, doufám, že je již vše v nápravě a ty jsi v klidu.

48 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 24. října 2017 v 19:25

Nedivím se, že se vzteky klepeš. Člověk je bezmocný. I moje maminka zažila na oddělení ústrky, odmítavé postoje a kdoví, jestli jí tam také neubližovali. Ono jí to už v poslední chvíli myslelo tak trochu pomaleji a někdy si moc věcí neuvědomovala, ale že se nemohla dovolat pomoci až jí nakonec odpojili to přivolávací zařízení, že je prý pokažené, že ji strkali z pokoje do pokoje a když se nemohla už sama najíst nikdo jí nepomohl. Nechceš, nebo nemůžeš? Tvůj problém......Je mi úplně úzko z toho, co píšeš. Bití a špatné zacházení v nemocnicích je to poslední. Ale já bych to teda rozmázla. Když byla maminka v nemocnici ještě před vážným úrazem, ale tenkrát také spadla, ale jen se natloukla, dostala nějaké oblbováky na spaní. V 5 hodin ráno mi volala, abych zavolala policii, že bylo oddělení přepadeno. To se mi nezdálo a tak jsem volala do nemocnice, zda je tam všechno v pořádku, protože maminka tvrdila, že se i sestry s přepadovým komandem spojily a má strach, že jí vezmou telefon. Že je tam všechno rozházené, nábytek.....když jsem jí řekla, že se jí něco zdá, tak se na mne docela rozlobila, že přece není pitomá. Na vrátnici mi řekli, že na oddělení je vše v pořádku a samozřejmě se o tom dověděly i sestry a pokaždé se maminky ptaly, jestli ji někdo nepřepadl. A to jsem už vyletěla. Opravdu jsem na sestru velmi důrazně, avšak slušně zaútočila, že už mám těch posměšků dost. Nejprve maminku nadopují nějakými driáky, po kterých má halucinace a pak se jí posmívají. To není vůbec profesionální a o vedlejších účincích léku by ona jako sestra měla dobře vědět. Sestra se omluvila a pak už byl klid. Ony musí vědět, že i ten bezmocný člověk má někde zastání. Normálně o tom incidentu řekněte třeba i vedení nemocnice. nedejte se, nenechte mamince ubližovat. třeba nakonec zjistíte, že nejste první, kdo si stěžuje. :-(

49 Veronika Veronika | Web | 25. října 2017 v 10:26

Je to hrůza co si lidi dovolí. Je přece jejich práce, starat se o ty lidi tam, jsou za to placení! Stěžovala bych si a hned bych jí nechala převézt jinam a poté bych si na to oddělení každý den volala a mamince také, pokud není možnost tam zajet osobně.

U nás v rodině je také podobná situace. Moje maminka se jako jediná z pěti sourozenců stará o mou babičku. Je to všechno jen na ní. Ostatní buď nemají řidičák nebo auto (ale daleko nebydlí a přesvědčit se prostě nedají aby tam zajeli) nebo nemají prostě zájem. Tím nechci paní Libušku nějak urazit, jen bych možná "zaúkolovala" Vaší rodinu (Vaše děti - přece jen je to jejich babička) aby taky s péčí pomohly. Chápu, taky pracují a mají rodiny a blízko to asi taky nemají, ale někdy občas o víkendu by určitě babičku navštívit mohli :)

50 Zuzana Zuzana | 25. října 2017 v 11:31

Tak to je vrchol, teď se už i upravují a mažou komentáře, které se zrovna nehodí? Hlavně komentáře "poslední spravedlivé" Miloslavy, která by to také tak ráda zfackovala na jednu hromadu. Velká kamarádka, která prokázala Libušce medvědí službu, tak ty její bláboly musí zmizet, to chápu.
Pak nemá cenu vůbec nějaké komentáře psát a
namáhat se jakoukoliv radou. Sem je potřeba psát jen obdivné a oslavné komentáře!!!!
To jste se Libuško vyznamenala i s Miloslavou!!!  
:-(   Že se nestydíte.

51 Hanka Hanka | 25. října 2017 v 12:04

[50]:Dobrý den, musím konstatovat, že v mnohém máte pravdu. Už večer  jsem si všimla, že ty, vámi zmíněné komentáře, tu nebyly. A určitě se nevypařily.
Víte, mě na blogerkách vadí jedno - že neměří stejným metrem těm, co jim píší komentáře. A pravdu máte, jak jsem poznala, většina blogerek chce jen chválit, chválit a s nadšením "oslavovat". Vidím v tom snahu: Aha, ty chodíš i na můj blog, tak abych měla návštěvnost a nepopudila si tě, tak budu chválit do němoty, i když si myslím něco jiného. Jiní, kteří blog nemají, píší třeba slušně, mezi ně se počítám i já, ale napíšu přímo, jak to vidím já. Ovšem, to je nepříjemné ... jak mi už na jiném blogu bylo sděleno. Podle mne to není upřímné a proto já svůj blog nemám. Ráda si na toto téma přečtu i jiný názor. :-)

52 Jiřina Jiřina | 25. října 2017 v 12:36

Spousta blogerů má svůj blog jako takovou svoji výkladní skříň. Zde například  se jedná o zázračnou a skvělou rodinu. A opravdu pokud píšete pochvalné  a obdivné komentáře, tak je všechno zalité sluncem. Běda však když máte na něco jiný názor a slušně ho napíšete. To sklidíte takových invektiv od většiny diskutujících, až se člověk diví. V tom okamžiku se změní velice "hodné a spravedlivé" v  nevybíravé a leckdy
začnou i vyhrožovat.
Pak se divte, jak se lidi chovají když o něco opravdu jde, třeba v politice.
Blogeři vedou zdánlivě diskuzi, ale ve skutečnosti žádnou nechtějí, oni chtějí chválit, slepě obdivovat eventuelně se divit a litovat. Zvláštní záliba, je to jak takové malé sekty... :-D

53 jana jana | 25. října 2017 v 15:15

Mile "ctenarky" !
Este som nikdy nikomu nepisala komentar na blog, ale tentokart uz nevydrzim a pisem !!!
Pretoze sa mi nezda, ze tu ide o tzv. slobodu slova ,ale o vedome ublizovanie a zavist !
Citam Miluskin blog uz niekolko rokov a vzdy sa tesim na novy prispevok . To, ako krasne pise o svojej rodine je zakazdym pohladenie na dusi. Ludia, kde je vasa ludskost a porozumenie , vzajomna laska?  Tie negativne slova,potreba druhym ublizovat ( aspon slovne) k comu to je? Sme na tomto svete len kratko, tak sa majme radi, podporujme sa, doprajme druhemu, pohladme ho, ked je zle , snazme sa ho pochopit !

54 Miloslava Miloslava | Web | 25. října 2017 v 16:55

[53]: paní Jano děkuji a paní Zuzana ať si mě vůbec do pusy nebere. Libušku jsem slušně požádala aby mě smazala a tak nevím,za co by se měla stydět. Já se spíše stydím za vás a potkat bych Vás Zuzano nechtěla....

55 Alča Alča | 25. října 2017 v 20:32

Taky jsem tady ještě nikdy nekomentovala, ale nevím o co všem jde :-( Libušky maminka bydlí se svým synem, takže je každý den pod dozorem a syna má při ruce, kdy je potřeba ;-) to se bohužel vůbec netýká toho, jak s ní zacházejí v nemocnici :-| myslím, že by u Libušky sotva mohla bydlet, a  chodit do schodů, jak vím nemají v domě výtah 8-O ale zase byl důvod kritizovat, a strefovat se do Libušky O_O každý to prostě vidíme jinak ;-)

56 Ivana Ivana | 26. října 2017 v 6:50

[50]:

[52]:

[52]:  I já jsem se všimla už včera, že komentáře paní Miloslavy zmizely a tím pádem tomu, kdo nečetl vše, diskuze částečně přestala být k pochopení. Nechtěla jsem to komentovat, ale dnes mi to nedá a musím říci, že jsem stejného názoru jako vy. Dokud lidé, kteří čtou, blogera obdivují, chválí a v případě kritiky jsou stejného názoru jako pisatel blogu, je vše v pořádku. Ovšem běda, jak někdo vyjádří názor odlišný. Hned se na něj bloger nebo jeho "soukmenovkyně" vrhnou a obviní ho buď ze závisti nebo dokonce ze záměrného ubližování viz jana píšící slovensky. Jsem zvědavá kolik "obranářek" se tady ještě vyrojí, vidím, že se už začínají docela houfovat. Pořád ovšem vede kamarádka Libušky Miloslava, ta tomu nasadila korunu s tím fackováním a chutí zablokovat "nehodné" - na to se nedá zapomenout, i když to Miloslava nechala smazat a teď se diví, že je za to smazání Libuška kritizována. :-)

57 Ivana Ivana | 26. října 2017 v 6:57

[54]:Vy se Miluško styďte sama za sebe, pěkně jste se tady předvedla. Však vy víte, že jste to přehnala a proto jste nechala svoje komentáře smazat. Jak je vidět, nedáte si pokoj a i nadále děláte Libušce medvědí službu, jestli vám to ještě nedošlo.

58 Ivana Ivana | 26. října 2017 v 7:23

Je mi jasné, že Libušce z některých názorů, které tady zazněly, není lehko, protože co by si lidé v reálném životě pouze pomysleli, ve světě virtuálním řeknou tzv. na plnou hubu. Je otázkou, co je komu milejší. Jestli se nechat unášet iluzí, že všichni kolem jsou tak hodní a milí, nebo vědět, co si skutečně lidé myslí.  Na druhou stranu je ale dobře, že téma "starý člověk v nemocnici" Libuška otevřela, protože se to týká nás všech a právě z tohoto důvodu probíhá tak bouřlivá diskuze.

59 Miloslava Miloslava | Web | 26. října 2017 v 8:27

[57]: buďte tak laskava a přestaňte si mě brát už do pusy....

60 Ivana Ivana | 26. října 2017 v 13:22

[59]:
Jen se nežinýrujte a klidně napište do huby, od vás to nepřekvapí.
Á propós - nepsala jste předevčírem na svém blogu, že nebudete psát žádné komentáře? :-) Když stále píšete a ve stejném duchu, nedivte se, když si vás někdo do té huby bere.

61 Jana Jana | 26. října 2017 v 13:29

[52]: Co jsou ty její soukmenovkyně ? Podle toho jak píšou a do krve se rvou za jedinou pravdu zde jmenované blogerky mají chování pavlačových dryáčnic. Jednou jste dala svou kůži na trh, stala jste se blogerkou, tak to berte se vším všudy, ne každý je vám nakloněn přízní a bude vám a vaší skvělé rodině mazat med kolem huby. I když beru v úvahu váš věk, jste směšná s tím vychvalováním se. Myslím, že jste si blog založila jenom pro to, abyste mohla sebe a svou rodinu chválit, chválit a chválit, když to nikdo jiný už neudělá. Ona pravda bude asi někde úplně jinde, že ? Když už se sejdete a je vám všem moc dobře, zamyslete se, jak je vaší matce ted, jestli je jí taky dobře. ;-)

62 Květa Květa | 26. října 2017 v 15:37

[61]: Konečně to jednou někdo řekl tak, jak to vnímá. Já už se dlouho divím, že se nechají děti a vnoučata pořád tak vystavovat a být předmětem babiččina chlubení. To vyžaduje určitou míru exhibicionizmu a například moje rodina by z toho rozhodně nadšená nebyla a okamžitě by mi to zakázali. Ale každý to má zřejmě  jinak.

63 Alča Alča | 26. října 2017 v 18:50

No vida, konečně se odhalilo o co tady vlastně jde ;-) je to pouhá závist a zase závist O_O  vůbec vás dámy nezajímá,jak jednají v nemocnici se straším člověkem 8-O  možná, že se vám to jednou vrátí ;-) neznamená, že když dneska jste plné elánu, že zítra, pozítří za měsíc, či za rok může být vše jinak :-?

64 Jitka Jitka | Web | 28. října 2017 v 18:08

[34]: Nemůžu než ještě zareagovat. Libuščiny děti jsou zaměstnaní a od Miluščiné maminky bydlí dost daleko. Jsou skvělí, že se dokážou postarat o rodiče, kteří jsou na tom zdravotně hodně špatně, ale dojíždět ještě za babičkou k Plzni při zaměstnání je nemyslitelné. Myslím, že člověk, který nezná okolnosti by se neměl pouštět do tak příkrých odsudků. Libušky se to jistě dotklo a od vás to bylo přinejmenším neomalené. Myslím, že by to stálo za omluvu.

65 Jitka Jitka | Web | 28. října 2017 v 18:13

[38]: Libuščina maminka nebydlí sama. Bydlí v domě svého syna, který o ni pečuje a dcery, které bydlí daleko, se střídají v návštěvách maminky pravidelně. Libuška je po těžké operaci, kterou bych žádné z vás, které ji tak příkře odsuzujete nepřála.Možná vám to dojde, až se samy octnete v podobné situaci.

66 Jitka Jitka | Web | 29. října 2017 v 11:40

[44]: Paní Ivo, kdyby to mělo fungovat tak jak píšete, že si sestra nedovolí tolik k pacientovi, který má časté návštěvy, pak jak by to vypadalo s takovým chudákem stařečkem, který nemá nikoho a za nímž nikdo nepřijde jen proto, že prostě není kdo by přišel. Tak takovým lidem se může beztrestně ubližovat? To bychom to dopracovali pěkně daleko. Podle mého názoru by v podobných zařízeních pro staré a nemocné lidi měly pracovat dobře zaplacené sestry s empatií a citem pro potřeby starých lidí, kteří potřebují nejen péči o zdraví, ale taky lidský přístup. Sestra, která tyto vlastnosti postrádá, u lůžka starých lidí nemá co dělat.

67 Otavínka Otavínka | Web | 31. října 2017 v 9:29

Až do té doby, než jsem si přečetla tento článek, jsem si myslela, že podobné móresy sester i některých lékařů jsou jen olomouckou specialitou. Včera odvezla sanitka mojí kamarádku, která bude mít za pár dnů 95 let na urgent příjem, protože jí hrozně bolela záda. Jenže tam zjistili, že je ročník 22 a tím pádem jí nedali nic na zmírnění bolesti. Nechali ji ležet na chodbě, kde byl průvan a zase jí lifrovali domů. Ovšem takové chování je zcela běžné, a je prý to proto, že je málo sester. Jeden by plakal. Taky mne pečovatelky chtěly odlifrovat do nemocnice, ale já to odmítla, protože v naší nemocnici jsou nepříjemní senioři vůbec. Bohužel.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama