Jít s davem či ne?

25. července 2015 v 16:58 |  TÉMA TÝDNE
Tak jsem si řekla, že zase jednou zkusím napsat na TT.

Položíme si otázku, kdo jde s davem? V něčem asi všichni, když to jinak nejde. Proč jdeme s davem? Také proto, že je to pohodlnější, stačí se jen přizpůsobit. Jde-li to lehce a snadno, tak to většinou funguje.

Přece jenom ale nejsme všichni stejní a to je dobře. Někdo chce víc, někomu stačí méně. Ale když někdo vyčnívá z toho davu hodně, obvykle je "kamenován." Mnoho příkladů máme i v naší historii, ale ne vždy to bylo tím, že by se vydal špatným směrem.

Taky je třeba vidět, že jsme nedostali do vínku všechno stejně naděleno. Tomu jde líp to a tomu tohle, proto někdo v něčem vyčnívá a někdo zase naopak za tím davem pokulhává. Pravda je, že jsme každý originál, většinou i zdánlivé kopie se v něčem liší.

Vrátím-li se znovu zpátky, tak musím uznat, že v mnoha případech u těch, kteří nešli s davem, ale nějakým způsobem vyčnívali, tak to bylo pro dobro věci a lidstva. Tím pádem vzniká pokrok a to dost podstatný. Vědátoři a badatelé vymýšlí stále vylepšené a nové věci a programy pro lidstvo, jinak bychom stále lovili mamuty a bydleli v týpí.

Já si ve svém věku dobře uvědomuji ten pokrok, ten kus cesty, kterou ušlo lidstvo za dobu mého života. Vezmu ty nejznámější a nejpoužívanější věci jako třeba televize, telefon, o počítačích a internetu nemluvě.

Tady je dobře, že někteří nešli jen s davem, ale byli daleko vepředu a doufám, že v tom bude pokračovat i naše mladá generace. Sice nevím, kam až dojdeme, ale snad k lepšímu zítřku. A byla bych moc ráda, kdyby to šlo beze zbraní a zabíjení. Oni si lidé stačí ubližovat často sami.

Pokud tedy jdete s davem, vyčníváte nebo pokulháváte, i to je dobře. Jsme lidi a ne roboti a proto si myslím, že je to v pořádku.

Všem vám přeji krásný víkend. Vaše Ježurka
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Jitka Jitka | E-mail | Web | 25. července 2015 v 17:08 | Reagovat

Velmi pěkně a výstižně napsaný článek. :-)

2 TlusŤjoch TlusŤjoch | E-mail | Web | 25. července 2015 v 18:01 | Reagovat

Horší je v davu se schovávat.
Anebo davem manipulovat.

3 Intuice Intuice | E-mail | Web | 25. července 2015 v 18:35 | Reagovat

Dobře napsáno. Někdy to jinak než s davem nejde. :-)

4 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 25. července 2015 v 18:35 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím. Některým lidem stačí málo a tak snadno přilnou k mainstreamu, jiní mají neodolatelnou potřebu vybočit, tudíž dostávají všelijaké "nálepky" a posměšná označení. Myslím, že tak tomu bude vždycky. Jen mi mrzí, že tím, že jsme každý z nás jiní, to ve finále není moc vidět. Spíše mi přijde, že většinová populace je jako stádo figurín ze stejné továrny.

5 Kitty Kitty | E-mail | Web | 25. července 2015 v 19:13 | Reagovat

V množství je síla a je jen potřeba uchovat prospěšný směr pohybu. Kmen je taky hodně hmotný a přece jsou pro něj prospěšné i větve a větvičky i listy. Bez nich by nebyl schopný žit, ale ani jednotlivé větvičky ne. Jděme s davem, ale hledejme si v něm své dobré místo.
A díky, že zase píšeš :-)

6 Jarka Jarka | Web | 25. července 2015 v 19:38 | Reagovat

Z davu moc ráda nevyčnívám, jsem raději v pozadí, než v centru pozornosti, ale to vyplývá z mé spíš introvertní povahy. Moc hezky to napsala Kitty i v tom davu si můžeme každý najít to své správné místo a být, třeba i drobnostmi, užiteční pro celek. ;-)

7 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 25. července 2015 v 20:28 | Reagovat

Pokud je blog dav, prosím, zůstávej a neutíkej davovému šílenství :-)
Už jsem někde psala, že v davu jsme asi všichni, jen každý v jiným :-)
Záleží na nás pro který dav se rozhodneme :-)

8 Iva Iva | E-mail | Web | 25. července 2015 v 21:52 | Reagovat

Libuško, krásný a výstižný článek. Někdy je dobré jít s davem, ale občas i proti davu. ;-)  :-D

9 Radka Radka | E-mail | Web | 25. července 2015 v 22:55 | Reagovat

Pokrok člověk nezastaví a souhlasím, že je to díky těm, co nešli s davem. Jen je ta doba stále uspěchanější, takže asi vyčnívá stále více lidí ;-)

10 ukradenaslova ukradenaslova | Web | 26. července 2015 v 0:45 | Reagovat

Ono je to také dané pudem sebezáchovy - v rámci přežití je nutné zapadnout. Naštěstí právě my lidé dokážeme občas i vytěžit to dobré z jedinečnosti. Někdy si tak říkám, jestli snaha se nějak odlišit od ostatních je dáno právě nižším pudem sebezáchovy :) A ještě slovo k pokroku - ještě tak kdyby šel i bez ničení Země a dokonce i okolí (létající odpad ve vesmíru je fuj) a celkového postupu k lenosti, pasivitě a pohodlnosti. Snad se někdy něco změní :-?

11 Jana Jana | Web | 26. července 2015 v 1:02 | Reagovat

Tak si myslím, že je v tom článku řečeno vše. Všichni jsme v něčem stejní, a přesto každý jiný. To je myslím povzbudivé pro ty lidi, co s davem jít nechtějí, co chtějí být originální a jít si po svém, ale i pro ty, co jdou raději s davem. To první asi chtějí hlavně mladí lidé, já se občas ráda i přizpůsobím :-)

12 Faces Faces | Web | 26. července 2015 v 3:04 | Reagovat

Nekdy je lepsi nevedet...viz otviram diskuzi pod tim samym clankem....za betonovou zdi...tema... vis uz oc jde :-) ;-)

13 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 26. července 2015 v 12:38 | Reagovat

[2]: Naprostý souhlas :-)

14 Ježurka Ježurka | Web | 26. července 2015 v 14:39 | Reagovat

[1]:[3]:Děkuji.
[2]: Svatá pravda! Jsem pro.
[4]: Já myslím, že něco přece jen vidět je, asi jen to, co stálo zato.
[5]: Ano, Kitty, i já si pasuji do role té větvičky, bez které by ten strom byl na dvě věci.
[6]: Není třeba, aby byli všichni stejní, v tom je právě to kouzlo.
[7]: To je také pravda. Vidíš, už tady je to přirovnání k těm větvičkám. Super.
[8]: Proti davu taky někdy ano, ale jde to hůř.
[9]: Raduš, to je moje řeč, že je moc uspěchaná doba. Ale kam všichni pořád tak spěcháme? Stejně všichni jednou skončíme stejně. :-?
[10]: Já se taky přimlouvám za "rozumnější" pokrok a bez válek, kdyby to šlo. To by bylo na světě krásně a žádné imigranty bychom neřešili, že?
[11]: Přizpůsobovat se, to je také moc důležité!
[12]: Ano, přijdu mrknout ještě dnes.

15 Aliwien Aliwien | E-mail | Web | 26. července 2015 v 18:16 | Reagovat

Tak to jsi vyjádřila moc hezky. Naprosto s Tebou souhlasím. :-)

16 Péťa Péťa | Web | 27. července 2015 v 20:06 | Reagovat

Vidíte, já třeba tuhle cestu pokroku vůbec nevnímám jako cestu proti proudu a vybočení z davu, mám pocit, že studium na vysoké škole to vyžaduje a pokud lidé nevymýšlejí nové věci a nejsou originální, tak z té školy vyletí.
Nedávno jsem se v hospodě potkala s klukem, který studuje na naší škole historii a úplně jsem se shodli, že i v humanitních oborech je prostě nutná cesta kupředu, nějaká ta osvěta apod. Prostě se to od nás očekává, tak jdeme s davem a jsme jiní.
Hezké zamyšlení :)

17 Ježurka Ježurka | Web | 28. července 2015 v 14:09 | Reagovat

[15]: Děkuji.
[16]: No, Peti, jak kde. Na určitých školách není asi ani nic moc nového k vymýšlení, ale někde určitě ano.

18 Van Vendy Van Vendy | Web | 2. srpna 2015 v 14:04 | Reagovat

Jít s davem není špatné aspoň v místě, kde to neznám. Takhle jsem jednou zbloudila v Praze, když jsem šla z Karlova mostu. Až jsem se zacyklila... :-D Pak jsem  uviděla dav lidí, tak jsem se k němu přidala - a ejhle, prošla na Václavák. ;-)  :-D
Ale to je jiné cestování s davem, svůj článek jsi určitě mínila v jiném smyslu. :-)

19 Van Vendy Van Vendy | Web | 2. srpna 2015 v 14:06 | Reagovat

[10]: Pěkně řečeno! Souhlasím...
A k situaci pokrok, tedy vyčnívající jedinci, kteří jdou jiným směrem, a konzervace - i tady je dobrá zdravá rovnováha. Konzervace stabilizuje nejistý svět, ale pokrok jej oživuje, nenechává zareznout. ;-)  :-)

20 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 2. srpna 2015 v 16:52 | Reagovat

Člověk, který nejde s davem, je pro druhé většinou podivín.

21 Amelie Amelie | Web | 3. srpna 2015 v 15:22 | Reagovat

moc pěkně jsi to napsala.

22 Rock-Lee13 Rock-Lee13 | Web | 1. října 2015 v 18:07 | Reagovat

S autorkou článku se vším souhlasím. Také si myslím, že není dobré vždy jít s davem, ale někdy se odlišit a udělat něco výjimečného.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama