To nám tedy nevyšlo!

20. července 2014 v 14:02 |  NAŠE DOVOLENÁ
A už jsme se přehoupli do středy. Ve čtvrtek jsme měli naplánovaný výlet za kamarádkou do Dobříše, tak jsme si řekli, že se zase jednou po letech podíváme na letiště. Letadlem už nesmíme a naposledy jsme byli ještě na tom starém. Tak jsme po snídani sedli na Metro, jeli jsme na hlavní nádraží a odtud jsme se chystali na autobus. Sotva jsme vyšli ven, viděli jsme tam jeden stát, naběhlí jsme dovnitř.... ale to bylo špatné, ale to jsme zjistili pozdě.

Zjistila jsem si už doma, že na letiště jezdí i autobus MHD, který máme zdarma, ale nebyl tam ani jízdní řád, jen ještě nějaký jiný dopravce. Tento byl od ČD. Docela nepříjemný řidič, řekl, že zaplatíme 120 Kč, tedy za oba dva a abychom se přesunuli dozadu, že tam je volněji. No, volněji bych tomu neříkala, všude plno lidí se zavazadly, místo jen jedno, manžel mne posadil a sám zůstal stát. Už to prvotní zklamání nám pokazilo dost náladu, ale co teď s tím, že? Řidič se po chvíli vydal na cestu, ale to byl jízda! On znal jen plyn a brzdu a podle toho to vypadalo. Manžel stál celou dobu, jak přenášel váhu z nohy na nohu tím, jak řidič jel, tak už ke konci nemohl vydržet. To byla nálada po výstupu, to si jistě dovedete představit. A k tomu to vedro.

Manžel po příjezdu, vidíte?

Okamžitě si musel na chvíli sednout a už by se nejraději obrátil na podpatku a jel zpět. Pak jsme přece jen prošli terminálem 1 do terminálu 2, viděli tam strašně velké fronty, to by už na nás taky nebylo, ty úžasné ceny, jak psal nedávno bloger Jirka, tak jsme zašli do Billy, která tam naštěstí je a koupili si další pití na zpáteční cestu. Dál už manžel nemohl.

Aspoň dva záběry z letiště.

To jsem si rychle vyfotila aspoň tak, aby bylo vidět, že jsme tam opravdu byli. Pak jsme našli odjezdy autobusů MHD a frčeli zpátky. Manžel stále naříkal, jak ho bolí jeho bolavá a nemocná kolena a ta jízda byl jeho prý snad jeden z nejhorších zážitků v životě. A bolestivý.

Vystoupili jsme na Dejvické a šli do Metra. To bylo ale další trápení. Manžel vůbec nemohl jít po schodech a všude jezdící nejsou. To bylo brblání a hekání, to si jistě dovedete představit. Bylo mi ho líto, ale pomoci jsem mu nemohla. Jeli jsme proto na Můstek, abychom si aspoň prošli kousek Václaváku.

Potkali jsme tam slona

došli jsme až k Václavovi

a pak zase na Metro a jeli jsme do "naší" hospůdky na oběd. Už dál chodit neměl manžel sílu a ty schody, to bylo kruté.

Kousek od restaurace po cestě byla krásně vidět Žižkovská věž, tak mi manžel řekl, abych si ji vyfotila. Pak už jsme šli na dobrý oběd a pak hurá do hotelu a odpočívat.

Odpoledne jsme už moc nechodili, jen jsme poposedávali na lavičkách a tak jsme přišli k závěru, který jsem uvedla hned na začátku. BYLA TO POSLEDNÍ NAŠE DOVOLENÁ V PRAZE. Když bychom tam ještě jeli, tak jen s mladými na jedno odpoledne na otočku a domů. UŽ NA TO NEMÁME. Manžel opravdu nemohl chodit.

A to mne ještě vyděsil v noci, když jsem ho viděla, jak těžce jde, pak seděl na posteli, tak jsem rozsvítila, abych zjistila, co s děje. Strašně ho bolela záda, nemohl ani ležet, tak jsem mu dala aspoň paralen a čekala, co bude. On se bál, aby prý to nebyl infarkt, a měl takové pohřební řeči, jako ře chce umřít doma, abych s ním neměla starosti. No, řeknu vám, nic příjemného. Proto jsme se v tom našem rozhodnutí jen utvrdili. Viděli jsme toho v životě dost a už na víc nemáme.

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 20. července 2014 v 15:20 | Reagovat

Tak to mě opravdu mrzí, že to takhle nepříjemně probíhalo. Fotky jsou moc hezké, jen na mě tentokrát dýchl smutek.

2 Kitty Kitty | E-mail | Web | 20. července 2014 v 15:24 | Reagovat

Je mi to hodně líto. Jste zklamaní, ušlí, vyděšení. Měli jste smůlu smůlovatou. Snad to nebude tak zlé - aspoň s mladými máte vůli se tam ještě podívat. Máte to za sebou. A píšeš, tak se z toho snad brzo dostanete. Horko a zmatek udělalo své. Nic nevzdávejte - bude zase líp. Doma je doma... :-)

3 Jitka Jitka | E-mail | Web | 20. července 2014 v 15:55 | Reagovat

S manželem soucítím. na mě by taková štrapác taky nebyla. Mně stačí být celý den na nohou a večer už se ploužím, sotva tahám nohy bolestí. Kdepak výlet do Prahy, ale ani nikam jinam. Stačí kolem baráku.

4 Aliwien Aliwien | E-mail | Web | 20. července 2014 v 16:18 | Reagovat

Ne vždy se všechno podaří. Teď si naordinujte den klidu a zase bude líp. Hezké obrázky.

5 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 20. července 2014 v 16:35 | Reagovat

Máme v Praze nejen syna s vnučkou, ale i bratrance syna, bratrova syna s rodinami a přesto nás to neláká tam jet. Snad jen se podívat kde a jak bydlí, ale na ty památky se podívám ráda už jen na videu, fotkách. Byla jsem v Praze několikrát, uznávám, že je krásná, ale....v malém městě už bývá také hlučno ;-)a jsem ráda, že chodím normálně, na tůry a zvláště schody a kopce ne.

6 Intuice Intuice | E-mail | Web | 20. července 2014 v 16:53 | Reagovat

Tak to je smutné, že výlet takhle dopadnul. Dovedu se vcítit, jak vám bylo, když manžel měl strach (a Ty samozřejmě taky). Navíc asi škodilo to horko, ještě, že jste nebyli dnes. Věřím, že už je manželovi lépe.  :-) A taky, že takový výlet už nebudete opakovat.

7 Miloslava Miloslava | Web | 20. července 2014 v 17:09 | Reagovat

Libuško plně s tvým manželem soucítím a s tebou souhlasím,že je to ,,poslední dovolená,,po Praze.Můj muž by se sebral a na otočku by mazal na hotel,natož,aby koukal na letišti.Doufám,že je Vám oběma již lépe,protože doma je doma.Vím,že jsi to myslela dobře,že se podívá taťka do jeho milované Prahy,ale já bych asi jako Jituš padla a nikdo by se mnou nehnul.Dnes je obvzlášť vedro,koukám tady na meteostanici a na slunci je neuvěřitelných 53°C.Doma máme zatažené rolety a chládek vypadá jinak,je doslova letní parno. :-)

8 Iva Iva | Web | 20. července 2014 v 17:14 | Reagovat

Libuško, prošla jsem tvoje články z dovolené v Praze. Nemáme to do Prahy daleko, ale neláká mě tam výlet. Už vůbec ne v létě. Když tam jedu k lékaři, většinou pospíchám zpět. Měli jste nakonec velkou smůlu. :-D Zdravím a přeji manželovi i tobě, aby jste byli brzy v pohodě a na dovolenou v Praze vzpomínali už jen na ty hezké chvilky. ;-)  :-)

9 Ježurka Ježurka | Web | 20. července 2014 v 17:23 | Reagovat

[1]: Není každý den posvícení, bohužel.
[2]: Díky za starost, Kitty, už je to zase v normálu. Dnes bychom tam asi opravdu umřeli. :-D
[3]: Jo, to už teď manžel ví taky.
[4]: My si naordinujeme klid už asi do konce života. Pomaloučku a jen když to půjde a to nejnutnější. :-)
[5]: Ruži, já si to nevymyslela a ten, který tam stále chtěl naštěstí už rezignoval.
[6]: Ano, děkuji, už je lépe, hlavně jsme doma, i když to taky není dnes velká výhra, ale to pro nikoho, já vím.
[7]: Miluško, kdepak, že by hned mazal na hotel. To by nezvládl. Musel si nejdříve odpočinout, pak ujít těch pár kroků po terminálu, hlavně abychom našli pak stanoviště MHD na cestu zpět. Ale už jsme doma a je líp.
[8]: Ivuško, mne to tam taky nelákalo, ale jak jsem psala, já si to nevymyslela. On pořád do té Prahy chtěl, kdysi tam bydlel a zkraje často říkával, že by šel do Prahy bydlet třeba o půlnoci pěšky, kdyby mohl. Tak to je.

10 Radka Radka | E-mail | Web | 20. července 2014 v 18:34 | Reagovat

Soucítím s vámi, protože ani mě to do Prahy moc neláká, ale dcera by tam moc ráda, protože se jí tam vždy líbilo.
Zatím je problém vyjet kamkoli kvůli její nespavosti a časem doufám, že pojede s někým sobě blízkým ;-)

11 annapos annapos | Web | 20. července 2014 v 19:54 | Reagovat

Tak tak, je to běh životů našich a své síly přecenit, je lehké Libuško, znám ten pocit když poznáš, že to prostě a jednoduše nejde, před tím si namlouváme, ale vždyť jsme to doteď dělali běžně a šlo to? Co očekáváme, jistě ne zklamání? Mnoha věcí se vzdáme a život jde i bez nich.
Hezky odpočívejte, na kolínka led a bude dobře a ještě zkus dávat manželovi, místo brufenů acylpirin.

12 Jirka Jirka | E-mail | Web | 20. července 2014 v 20:29 | Reagovat

S autobusy z hlavního nádraží na letiště nemám zkušenosti. Já jezdím metrem na konečnou do Dejvic, dál linkou ll9 a je to v pohodě. - Je mi smutno, když čtu, že to byla vaše poslední návštěva Prahy. Možná by stálo za to časem přijet znovu, ale zvolit jen mírný program.

13 Jirka Jirka | E-mail | Web | 20. července 2014 v 20:31 | Reagovat

Dodatek: Asi jsem se znelíbil systému, protože mi při odesílání každého komentáře odmluví "Doba platnosti formuláře vypršela" a musím ho odeslat znovu. :-(

14 Vendy Vendy | Web | 20. července 2014 v 21:23 | Reagovat

Ježurko, myslím, že v tom bylo i to vedro, v  chladnějším počasí by bylo možná snesitelněji i pro manžela. A taky by to chtělo možná líp vytipovat trasu, nebo si vybrat místa přístupnější. Co se týká autobusu, ten řidič byl prase, taky takové občas máme, akorát že teď jsou autobusy prázdnější, takže často si můžu sednout bez problémů. Ale když vytáčí ostrou zatáčku, kolikrát se mám co držet. A to brzdění a přidávání plynu, o kterém píšeš... to byla vážně prasárna.
Snad je už lépe. Ono to přejde, myslím, že nejhůř na manžela dolehl ten autobus, to ostatní už byly následky.

[13]: Mně se tohle stává tak často, že už na to nereflektuji a prostě klikám na Komentovat tak dlouho, dokud se komentář nezveřejní. Ale je to otravné.
Někdy pomůže, si komentář okopírovat, vyjet ze článku, vrátit se znovu a vložit komentář. V tomhle případě to většinou zabere hned napoprvé.
Oba způsoby otravné, ale jde to.

15 Ajka Ajka | Web | 20. července 2014 v 22:43 | Reagovat

Libuš to dělá to vedro .... až se ochladí, bude líp :-)

16 Máří Kosáček Máří Kosáček | E-mail | Web | 21. července 2014 v 1:15 | Reagovat

To je mi líto, hlavně ať jste v pořádku

17 Jana Jana | E-mail | Web | 21. července 2014 v 13:22 | Reagovat

Doufám,že vás neurazím,ale mně dávají výlety do Prahy taky zabrat, a to jsem o dost mladší.Taky bych se tam letos o dovolené chtěla podívat,ale bojím se jak to po té operaci zvládnu, celý den na nohách.
Tak hlavně že už jste si odpočinuli.

18 dáša dáša | E-mail | Web | 21. července 2014 v 16:11 | Reagovat

Milá Libuško, měli jste opravdu náročný den O_O Na letiště jezdí zdarma autobus ( moje dcera jím také jezdí ), ale mimopražští neví, jakou má trasu. My jím jezdíme na Florenc z letiště.
Manžel, chudáček, tam vypadá hodně usouženě.
Hlavně, že jste se vrátili zdraví :-)

19 Ježurka Ježurka | Web | 21. července 2014 v 17:04 | Reagovat

[10]: Držím palečky, aby to brzy vyšlo.
[11]: Máš plnou pravdu, Aničko. Manžel pořád "otravoval" s tou Prahou a pak naříkal. Ale bylo mi ho líto. Tak snad někdy jen tak na otočku to vyjde.
[12]: My jsme toho opravdu moc nenachodili, tentokrát opravdu ne, ale asi své zahrálo i to počasí. Ale já myslím, že aspoň na odpoledne ještě někdy...
[14]: Nazvala jsi to správně, Vendy. Už je zase skoro jako předtím, ale další mini dovolenou jsme už zrušili. To sice bylo jinde a na krásnějším místě, ale raději už letos fakt nic.
[15]: Už aby to bylo.
[16]: Děkujeme, Maruško, je líp.
[17]: Vůbec nás neurazíš, proč, vždyť máš pravdu. Teď už to ví i můj muž. :-|
[18]: Vrátili a byli jsme rádi. I když všechno zlé je k něčemu dobré, ne?

20 Ježurka Ježurka | Web | 23. července 2014 v 14:08 | Reagovat

[11]: Ještě dodatek. Manžel brufen nebere už dávno, občas tramal, ale víc asi paralen. :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.