Vytrácí se láska a cit?

29. května 2013 v 13:49 |  PŘÍBĚHY ZE ŽIVOTA
Rozum mi zůstává občas stát nad tím, jak se v posledních letech chovají některé maminky ke svým dětem.

Třeba dnes jsem četla v novinách, že se našla tělíčka dvou novorozených miminek uprostřed lesa. To bylo u nás, v naší zemi.

V cizině zase strčil otec šestitýdenní dceru do mrazáku, protože plakala a on prý si s ní nevěděl rady!

Zase někde jinde ve světě vytáhli živé novorozeně z odpadové roury bytového domu. Zřejmě matka porodila do záchodu a spláchla!

Já vím, že se dřív o těchto hrozných případech tolik nepsalo, ale tolik bezcitných žen snad nebylo. Také chápu, že dnes je jiná doba, ale dřív za doby mé maminky, nebyly žádné možnosti interrupce, baby boxy ani dokonce ochrana proti početí, byla bída a děti se nechaly žít! Ano, bylo to tenkrát většinou na hranici chudoby, ale tohle by miminku určitě nikdo neudělal. Možná bylo i více věřících a měli strach z trestu. Dnes ne.

Chápu na jednu stranu, že nikdo nechce strádat a žít v chudobě, i když na druhé straně je spousta bezdomovců v pohodě. V neděli, když jsme jeli autobusem na oběd do restaurace, kam jsme byli pozvaní, seděl na lavičce u zastávky autobusu jeden takový bezdomovec, který asi právě obědval suchý rohlík, ale tvářil se klidně a poměrně spokojeně.

Co se děje v poslední době mi připadá skutečně moc. Na jedné straně některé maminky, které by moc chtěly miminko, ho nemohou mít a na druhé straně se jich některé takhle ošklivě zbavují. Svědomí - nic? Dnes, kdy může každá mamina dítě anonymně odložit do boxu a jiná by si ho ráda vzala, tak PROČ?

Někde je chyba. V systému? Ve výchově? Možná všechno dohromady, ale v každém případě je to hrozné, zavraždit vlastní dítě. I to zvířátko se postará!
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 eng eng | Web | 29. května 2013 v 14:08 | Reagovat

Je to hrůza.. Žijeme ve strašné době. Lidé dneska pořád někam spěchají, ženou se za penězma. Nikdo už se dneska nezajímá o nějakou duševní spokojenost, to už se dneska prostě nenosí no...:-) Tohle by duševně zdravý člověk neudělal, ale nemáme mu co vyčítat, zkazila ho společnost. Radši svoje vlastní dítě ve strachu někde pohodí,když si představí že ho bude vychovávat v téhle době. Dítě vždycky znamenalo štěstí a radost, co ještě horšího se bude dít? :-(

2 Jitka Jitka | E-mail | Web | 29. května 2013 v 14:26 | Reagovat

Je to celkovým úpadkem morálky. Nese to doba, samozřejmě, honba za penězi a výchova ve školách mizivá a v rodině na to není čas. Nechci vidět, jak budou vypadat ty příští generace. Mít do dnešní doby děti je jako adrenalinový sport. Nikdo neví, jestli bude mít na výchovu peníze, ale pak je lepší se pojistit, aby to dítě vůbec nepřišlo na svět, než ho zabít.

3 danielinama danielinama | Web | 29. května 2013 v 14:28 | Reagovat

Máš pravdu, tyto případy jsou hrozné. Ale já si nemyslím, že by jich bylo víc, jen prostě žijeme v globalizovaném světě, máme přístup k informacím z každého koutku světa a tak se nám zdá, že je mnohem horší doba.

4 V V | E-mail | 29. května 2013 v 14:30 | Reagovat

Libinko, to, o čem píšeš, je prostě tragédie.
Přestože jsme "prý" dříve jen
o takových případech nebyli informováni - NEVĚŘÍM tomu, že u nás se tato zvěrstva děla v takové míře.
Tyto rodiče nic neomlouvá. Dnes, když už dokonce, jak píšeš, mohou své dítě legálně odložit(což i to je pro mne nepředstavitelné), vzdát se ho, takže jejich vraždu nic neomlouvá.
Smutné téma, ale realita.

5 danielinama danielinama | 29. května 2013 v 15:27 | Reagovat
6 Dáša Dáša | E-mail | Web | 29. května 2013 v 15:59 | Reagovat

Libuško, je špatná morálka, velká lhostejnost a žádná zodpovědnost. :-(  [:tired:]
Ale aspoň 2 dobré konce :
děťátko v rouře - maminka zavolala pomoc a děťátko bylo zachráněno. Takže to úmysl nebyl - stalo se to v Číně.
Ta dvě novorozeňátka se narodila mrtvá a matka má asi těžkou poporodní depresi.
Myslím, že baby boxy je vynikající nápad a jsou hodně využívány.
Nejhorší mi připadá, když rodiče své spory řeší zabitím sebesama i dítěte anebo vraždou dítěte, aby se pomstili jeden druhému. Dala bych jim doživotí.

7 Kitty Kitty | E-mail | Web | 29. května 2013 v 16:28 | Reagovat

Nedá se všechno svádět na dobu. Dnes už jsou poradny pro tísňové situace, všude poradí. Je škoda každého dítěte, mělo by mít možnost žít. Jde to, ale když rodí neinformovaná holka, v šoku, nepoučená :-? Přitom má na informace hromadu měsíců :-?

8 Ježurka Ježurka | Web | 29. května 2013 v 16:28 | Reagovat

[1]: Já bych řekla, že JE TO HORŠÍ!
[2]: Bohužel, peníze jsou opravdu až na prvním místě. A výchova v rodině minimální.
[3]: Nemusím do světa, stačí to, co se děje u nás.
[4]: Já s Tebou, Věruško, souhlasím.
[5]: Ano, četla jsem, ale to je pořád ta "novější" doba. Já mluvila o našem mládí a našich rodičů.
[6]: Nevím, jestli maminka, četla jsem, že sousedi. A poporodní deprese - jak to, že my ji dřív neměli? Dřív se o tom takto neuvažovalo, to je pravda. A ty spory mezi rodiči - to máš bohužel pravdu. K tomu není co dodat.

9 yourcandy yourcandy | E-mail | Web | 29. května 2013 v 17:02 | Reagovat

Podle mě se vytratila úcta k lidem,k práci toho druhého , k životu jako takovému.Jeden na druhého je jako pes.Smrt už není takové tabu.Denně nás televize a noviny masírují strašnými případy, takže člověk otupí.Jeden den se stane neštěstí, které je vzápětí ihned zapomenuto pro hrůzu další.Celý den běží od rána do večera jeden krimiseriál za druhým.Mrtvých nepočítaně.Raději přepínám na jiný kanál a sleduji na co se dívají moje děti.Nerada bych, aby z nich vyrostly otupělí jedinci.

10 Renáta Chudobová Renáta Chudobová | Web | 29. května 2013 v 17:09 | Reagovat

Měli jsme na toto téma diskusi v psychologii.Já když už jsem nevěděla co se řvoucím miminem a měla jsem strach sama ze sene,nervy na pochodu,chodila jsem do půlkruhu kolem postele-kdyby něco...Někdy jsou nervy natolik napnuté,že matka prý ani neví co dělá,ve vzteku že neumí a není schpna pomoct řvoucímu dítěti,mrskne s ním o zem,nebo ho dá do mrazáku,nebo s ním zatřese...Je to otřesné.Já si ale myslím,že úplně normální matka by svému dítěti neublížila,narozdíl od psychicky labilní,nevyrovnané,nebo vyloženě psychicky nemocné.

11 Jája Jája | E-mail | Web | 29. května 2013 v 17:18 | Reagovat

mám tři děti vzpomínám si jaké to bylo když jsem je nosila,jak byly součástí mě a neumím si představit to děťátko porodit a odložit a už vůbec ne zabít, je to nepochopitelné to jsou lidské zrůdy co dítě zabijí nebo je kolik let týrají, mnoho lidí to vidí a jsou lhostejní vždyť děti jsou naše budoucnost a jaká potom bude, když mají takovýto příklad..... 8-O  :-|

12 Helena Helena | E-mail | Web | 29. května 2013 v 17:44 | Reagovat

Je to vážně těžké soudit,můj názor je takový,že jsou ve společnosti velké psychické problémy.Každá doba si nese své.Je mi to vždy líto,když se něco takového stane,v Číně mají jiné zákony,ale přikázání NEZABIJEŠ není od lidí,a proto jsem přesvědčená,že je stihne trest,atˇ už žije takový člověk kdekoli.Nemyslím tedˇ trest světský.

13 Intuice Intuice | E-mail | Web | 29. května 2013 v 17:59 | Reagovat

Dříve to asi také bývalo. Jen mi připadá nelogické, proč dnes, když je antikoncepce a baby boxy. Souhlasím s Helenou, že ve společnosti jsou velké psychické problémy. A dokonce mne napadá, ale asi tady lidé s tím nebudou souhlasit. Není to tím, že po válce začaly hodně pracovat ženy a své děti od malých miminek dávaly do jeslí. Nechybělo těm dětem něco? Ty jeselské děti dospěly a podobně vychovaly dnešní matky, jenže už daly toho citu ještě méně. Není to dáno citovou deprivací dnešních matek? Dnešní rodiče nemají čas na děti, posadí je od mala k PC nebo k TV a je klid. Dětem však chybí ta láska a takhle se to do důsledku projevuje.

14 Vendy Vendy | 29. května 2013 v 21:53 | Reagovat

[13]:Myslím, že na tom něco je.
Ale všechny ty mámy, co zblbnou a zabijí své dítě, proč je nenapadne dát je do babyboxu? Je jejich psychika tak zpřeházená že na to v tu chvíli nemyslí?
Na jednu stranu bych se neměla divit, sama si kolikrát nevím rady a když přijdu na způsob, jak něco vyřešit, uplyne třeba několik měsíců a přijdu na to náhodou. To byl jen příklad, netýká se dětí ani babyboxů, spíš toho, jak pitomě může člověk uvažovat.
Ale zase fakt je, že o babyboxech už se ví notnou řadu let.

15 Máří Kosáček Máří Kosáček | E-mail | Web | 29. května 2013 v 23:43 | Reagovat

Zabít svoje vlastní děťátko, to bych nedokázala. Je to hrozné, nevyhledávám tyto smutné zprávy, jsou pro mne bolestivé. Vlastní život jsem chtěla obětovat jen aby moje holčička mohla žít. Bylo by jí o vánocích 22 let. :-(

16 nar.soc. nar.soc. | 29. května 2013 v 23:51 | Reagovat

Vážené dámy.

Nemohu s Vámi v názorech soutěžit, ale přece jen. Nechtěné dítě stresuje matku a lze očekávat, že se na porod odpovědně nepřipraví. Tají těhotenství, jako prvorodička si neopatří nutné informace. Může porodit přidušené dítě ( moji dceru prý v porodnici křísili asi 3 minuty ) a zkratkovitá reakce " je mrtvé, pánbu zaplať" je následek.
V každém případě, který se podaří vyšetřit, patří rozhodnutí o odpovědnosti matky nezávislému soudu.

17 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 30. května 2013 v 15:50 | Reagovat

Já teda nerozumím tomu, proč, když jsou všude baby boxy, proč to ta matka nevyřeší takhle? Vždyť to miminko by mohlo někomu udělat radost.. :(

18 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 30. května 2013 v 17:16 | Reagovat

[13]: Matky i v dřívějších dobách neměly na děti čas, krom těch zámožnějších a ty zase měly chůvy a pod. Jesle ani školky z to nemohou. Vždyť i za časů našich maminek a babiček neměly ženy na děti moc času a o mazlení s nimi nemůže být moc řeč. Musely na pole, děti nosily s sebou a starší sourozenec je musel hlídat(tak to bylo třeba u rodičů mého muže, kdy otec byl na práci třeba celý týden mimo domov), moje babička zase musela do práce a dělala 12 hodin denně, děti jí hlídala buď její matky a  chvílemi starší sestra, která je zase brala do obchodu, kde pracovala u manžela. Já jsem zase vyrůstala v dětském domově a pak u příbuzných, kde toho citu tké nebylo a měla jsem radost, když jsem mohla mít děti a vychovali jsme z nich dobré muže. Jejich ženy jsou také dobrými matkami. Nevím, co dělá z žen ,,zrůdy", které svému dítěti nedjí možnost žít, třeba i v jiné rodině. Nic je neomlouvá, při dnešních možnostech. Ale různých řešení bylo i jindy, jen když slyšíte příběhy  Pošty v televizi. Člověk žasne kolik rodičů se o své děti nezajímalo. Ale zabít?

19 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 30. května 2013 v 17:18 | Reagovat

Omlouvám se za to chybějící -a- v několika slovech. Asi slabě ťukám... :-(

20 Intuice Intuice | E-mail | Web | 30. května 2013 v 17:31 | Reagovat

[18]: Já to asi neumím přesně vyjádřit. Já nemyslím, že maminky by měli 100% času věnovat dítěti. Vím, že dříve ženy více pracovaly na poli apod. Ale jak píšeš, dříve se o JEDNO dítě starala JEDNA babička, jedna teta, dnes ve školkách se stará o DVACETOSM tříletých dětí JEDNA učitelka. To je v pořádku? ;-)

21 Ježurka Ježurka | Web | 30. května 2013 v 18:07 | Reagovat

[7]: Správně, Kitty, lépe bych to neřekla.
[10]: Tomu nevěřím,pokud matka neví, co dělá je cvok, to mi nikdo nevymluví. Také jsme matky. a když mi tříměsíční dítě zemřelo, pak jsem byla zralá na psychiatrii, ne předtím.
[11]: Ano, Jájo, také to tak vidím.
[13]: Na jesle bych to nesváděla, aspoň na takové, do jakých chodily i moje děti. Byly v pohodě, spoustu věcí se naučily a jsou z nich slušní a vzdělaní lidé, kteří se vzorně starají o své děti.
[15]: Ano, Máří, to je nám jasné, viď?
[16]: Tohle nechápu, a ani  nechci. Můj syn měl také omotanou pupeční šňůru, ale byla to spíš hrůza než úleva do doby, než začal plakat.
[17]: No právě a nemusela by nic vysvětlovat.

22 Helena Helena | E-mail | Web | 30. května 2013 v 19:36 | Reagovat

[13]: Intuice máš pravdu,sousedka dělá ve školce a mají velké problémy s konverzací dětí.Děti jsou už od mala u počítačů,vytvářejí si imaginární svět,který má s realitou pramálo společného.Rodiče sou budˇ přepracovaní nebo nemají čas.Neumí souvisle mluvit,vypadá to do budoucna na velký problém. 8-)Samozřejmě nemyslím všechny děti.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama