NÁŠ SOBOTNÍ OBĚD

18. září 2011 v 16:09 | já |  JEN TAK
aneb jak mne inspirovala čínská restaurace.

Hned na úvod chci říct, že do restaurací jsem nikdy moc nechodila. No a teď na "stará kolena" na tom nemíním nic měnit. Výjimkou je pouze dovolená, nebo rodinné větší oslavy.

Letos jsme byli i s dětmi a vnoučaty v restauraci na moje jubileum, potom na stříbrné svatbě mého syna a přinejmenším nás ještě čeká naše prý "perlová" svatba, tedy společných 30 let.

Na stříbrné svatbě a na dovolené v Praze jsme byli v čínské restauraci. V Praze jsme si dali to, co nás už zaujalo na pohled tady u nás, tedy SMAŽENÉ RÝŽOVÉ NUDLE S KUŘECÍM MASEM a zeleninou. Chutnalo nám to a vypadalo to, že to nebude složité.

Našla jsem si tedy jakýs takýs recept na netu a včera jsem se do toho pustila. Samozřejmě jsem si recept trošku upravila podle sebe. Dala jsem víc masa, méně nudlí, vynechala jsem některou zeleninu, kterou jsem v původním jídle neviděla.

A výsledek? Já myslím, že velice dobrý. Jídlo bylo chutné a to nejen podle mne, ale i podle mého manžela.
Pro porovnání uvádím také podobu originál porce v Praze.
Ještě bych chtěla také představit moučník, protože ten také nepeču běžně. Manžel má rád z cukety nejvíce cuketové zelí. To dělávám obvykle s bramborem a sekanou. Tohle jídlo jsme měli v týdnu a protože půlka cukety zbyla, tak jsem z ní upekla moučník.

Měla jsem dva recepty a nevěděla už, který je lepší, prostě jsem to za ten rok zapomněla. Tak jsem udělala kompromis, v jednom něco ubrala, do druhého něco přidala a výsledek? Výborný, lehký a rychlý moučník.
Měla bych ještě doplnit, jakou jsem vařila polévku? No dobrá, je to také recept, který jsem si přizpůsobila a manžel ji má velice rád. Něco na způsob gulášovky, ale z párků, přidávám tam i zeleninu a čerstvou jíšku, to je také důležité

Tak a teď jsem představila celý náš včerejší - tedy sobotní jídelníček.

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Mara Rose Mara Rose | E-mail | Web | 18. září 2011 v 16:36 | Reagovat

Achych ouvej, s čínskými restauracemi nemám moc dobré zkušenosti. :)

2 Alča Alča | Web | 18. září 2011 v 16:38 | Reagovat

Nudle vypadají dobře, já osobně čínské jídlo miluju :)
A moučník se taky povedl - nikdy bych neřekla, že z cukety se dá vyrobit něco tak pohledného a určitě i dobrého :)

3 Iveta Iveta | Web | 18. září 2011 v 16:57 | Reagovat

Sakra vy jste se tedy měli! Já jsem dneska dělala klasické pečené kuře s bramborem a okurkovým salátem - také jsme si Ježurko moc pochutnali. Byla jsem na návštěvě u přítele a ten sní, jak říká, všechno - takže si to pochválím sama. :-D Dala jsem tentokrát na to syrové kuřátko plátky Vahalské slaniny..no bylo to nam,nam,nam :-)

4 Vamp - Boy Vamp - Boy | E-mail | Web | 18. září 2011 v 17:07 | Reagovat

Mmmmm... Vypadá to výtečně! :-)

5 Ell-e Ell-e | Web | 18. září 2011 v 18:00 | Reagovat

Ou, ty nudle fakt vypadají mňamózně a věřím, že to bylo daleko lepší než u číňanů, protože tam já vždycky cítím to přepálený.. Každopádně máte ale nádherný talíře :D :))

6 signoraa signoraa | Web | 18. září 2011 v 18:04 | Reagovat

Vypadá to velice lahodně. Někam domů na čínu bych se pozvat nechala, ale do čínské restaurace bych nešla. Viděla jsem reportáž ze zázemí takové restaurace a pak mi nějaký dobrák poslal na email fotky lákavě vypadajícího masa. Šly pozpátku a na poslední bylo teprve patrné, že čeho že ty krásně vypadající kousky jsou. Ty číňani zpracovávaly krysy. ;-)

7 ruža z Moravy ruža z Moravy | E-mail | Web | 18. září 2011 v 18:20 | Reagovat

Máš to pěkné a určitě dobré. My jsme měli kuře, jako u Ivety. Já jsem ho ale dělala s nádivkou a červenými-dušenými bramborami a okurkovým salátem.
Upeču nejdříve na másle (nebo oleji) okořeněné naporcované kuře v remosce, mezitím si připravím nádivku: rozšlehám bílky tak z5 vajec (ne do tuha), do žloutků vmíchám drcený česnek, koření, sůl, nakrájená kuřecí játra (tentokrát v kuřeti byla), pažitku, trochu zelené petrželky, může být i nakrájená cibule . Pak to vmíchám do těch bílků a přidám tolik lžic strouhanky, kolik bylo vajec, malinko kypřicího prášku a tak dvě lžíce rozpuštěného másla.  Dám to do remosky, ze které jsem odebrala trochu šťávy a porce kuřete a nechám upéci. Pak tam vrátím porce kuřete, poliji odebranou šťávou a ještě prohřeji. U nás kuře bez nádivky prostě neděláme. Snad jen kuřecí řízky. ;-)

8 ruža z Moravy ruža z Moravy | E-mail | Web | 18. září 2011 v 18:22 | Reagovat

Tak a jdu se navečeřet, dostala jsem hlad. :-(  :-!

9 Shariony Shariony | Web | 18. září 2011 v 20:05 | Reagovat

Tyhle nudle si také dávám. Na konci nám vždycky přinesou ještě štampli medoviny nebo nějakého prapodivného vína :-)

10 Zdeňka Zdeňka | Web | 19. září 2011 v 0:10 | Reagovat

Ten obídek vypadá přesně jako originál.Trefila jsi to báječně a určitě jste si i skvěle pochutnali. :-)

11 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 19. září 2011 v 2:57 | Reagovat

Na pohled krásné, dle popisu se již sliny sbíhají a já bych jedla a jedla :-D  :-)

12 otavinka otavinka | Web | 19. září 2011 v 6:56 | Reagovat

Milá Ježurko,
Tvoje včerejší mňam, mňam budeme mít dnes k obědu. Je to inspirující. Jinak jsem ve spojení s Ladou. Je taky nějak nachlazená
a tak jsem zvědavá, zda se obě do pátku vyzdravíme. Hezký den! :-)

13 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 19. září 2011 v 11:09 | Reagovat

Kdysi jsem chodil do restaurace docela pravidelně. Jako vojenský řidič odloučený od jednotky, jsem dostával peněžní zabezpečení za nedodanou stravu = relutu, v r. 1960 to bylo rovných 19,70Kčs denně. Oběd v restauraci III. tř. byl za 10.-Kč. Obvykle jsem chodil ještě s jedním kolegou z Litvínova (bohužel jméno už neznám)na nedělní oběd  do francouzské restaurace Pražského reprezentačního domu ( u Prašné brány ). Vídeňská roštěnka s oblohou byla za 18.-Kč a pěkné secesní prostředí (Muchovo) s výhlídkou na náměstí Republiky zdarma k tomu.
Mám ženu z Prahy a když se na jejím tehdejším pracovišti dohodl kolektiv na zájezdu do Prahy ( prostřednictvím autobusové linky na otevřené dálnici = 1980 ) stali jsme se jaksi nechtěně i průvodci po památkách Prahy. Nakonec po dvou dnech jsem upackaný kolektiv ( 16lidí ) zavedl do francouzské restaurace. Prostředí poněkud obnovené všechny mile překvapilo, i když výhrady, zda si to každý může dovolit omezovaly svobodu jednání. Nakonec za tehdejší ceny najedení, ženy ještě se zmrzlinou a muži s plzeňskou 12 a obligátní kávou jsme vše spravili asi 50.-Kčs. Dodnes když se potkáme, přijde na to řeč i když kromě mne tam už nikdo později nebyl ( tedy já už taky jen v r. 1998 a to bylo za 180.- jen malé jídélko ). Svět se změnil, naše kapsy rovněž a ne pro každého je dnes možné navštívit historickou mondénní restauraci.

14 adaluter adaluter | Web | 19. září 2011 v 12:21 | Reagovat

Já tedy současnou čínu nemusím, vadí mi, že když si dám jídlo, které znám, najdu v něm mrkev, zelí, hrášek a jinou zeleninu, která tam vůbec nepatří, ale jako levná zřejmě jídlo "nastaví". Já měla ráda čínu ještě v době, kdy čínská restaurace, byla automaticky "nóbl" restaurace a rozhodně nebyla na každém rohu. Ne že bych tam večeřívala denně :-D, byla jsem tam párkrát, taky na dovolené, ale tehdy to jídlo vypadalo a hlavně chutnalo úplně jinak.
Každopádně musím říct, že tvoje verze číny se mi líbí mnohem víc, než originál. :-)

15 jezura jezura | Web | 19. září 2011 v 17:27 | Reagovat

[1]: Já do restaurací všeobecně moc nemusím, zase mám na chvíli klídek.
[2]: Dík za pochvalu.
[3]: Kuřátko já taky můžu, kdykoliv.
[4]:[5]: Díky, díky.
[6]: No fuj, to jsi mi dala. To si příště rozmyslím. :-(
[7]: Dobrý, také dělávám nádivku. Moje maminka dřív, když ještě měla kuřata játra, tak je tam taky dávala. Já to dělám bez nich, ale ta strouhanka místo rohlíků, to je výborný nápad včetně toho prášku do pečiva. Příště to tak zkusím! :-D

16 jezura jezura | Web | 19. září 2011 v 17:31 | Reagovat

[9]: Správně, také jsme dostali. A ještě na obhajobu musím říct, že ONI to obědvali taky zrovna, když jsme tam přišli.
[10]:[11]: Ano, pochutnali a někdy příště to určitě zopakuji.
[12]: Tak věřím, že jste si taky pochutnali a že se obě s Ladou brzy uzdravíte! Držím pěsti!
[13]: No ano, ceny už teď vypadají úplně jinak (ale i příjmy jsou jiné) a ten oběd v restauraci také nebyl drahý. Stál jen 69 Kč, na dnešní dobu to jde, ne?
[14]: No, právě proto jsem si tam dala jen tu zeleninu, kterou mohu a ne víc než musím. :-D

17 Vendy Vendy | Web | 19. září 2011 v 23:35 | Reagovat

Ty nudle vypadají opravdu stejně jako originál... a musely být velmi chutné!
A cuketový řez? U mě na talíři by dlouho nevydržel, asi do mírného vychladnutí horké kávy... :-D
Měli jste parádní oběd! :-)

18 Vendy Vendy | Web | 19. září 2011 v 23:36 | Reagovat

P.S. - díky za komentář, jsem ráda, že můj tip někoho inspiroval a že jste objevili další pěkný film. Vykoupení z věznice Shawshank je opravdu výborný film. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.